“”Persoonlijk contact met mensen die er verstand van hebben”

Feel Free!

Wanneer je gewend bent om een brandstofauto te rijden maar besluit om over te stappen naar elektrisch rijden komen er veel nieuwe punten bij kijken waar je op moet letten. Dit kan erg verwarrend zijn en veel moeite kosten. E-Flux biedt hiervoor ondersteuning en advies van begin tot eind. Lees in onderstaand bericht hoe een van onze klanten het heeft ervaren.

Meneer rijdt een Tesla model X en maakt gebruik van een Alfen Eve Mini met de E-Flux backoffice. De laadpaal is geplaatst door een van onze partners,
Van Leeuwen Oplaad.

Kennismaking
E-Flux heb ik op een hele bijzondere manier leren kennen. In de zoektocht naar een geschikte laadpaal voor mijn elektrische auto kwam ik op verschillende websites 4 partijen tegen. E-Flux kwam ik pas tegen op het moment dat ik op een website een laadpaal wilde bestellen. Hier kwam de vraag naar voren van welk backoffice ik gebruik wilde maken. Behalve de 4 partijen die ik al had gezien kwam hier ook E-Flux naar boven.

Toen ben ik informatie over E-Flux gaan zoeken en heb ik de mogelijkheden vergeleken. Wanneer ik een laadpaal van een andere partij zou kiezen dan zou er al een simkaart in zitten. Het mooie van E-Flux vond ik dat de platform functie gescheiden zou kunnen worden van de laadpaal zelf. Daarnaast was de vergoeding die E-Flux vraagt voor het aanbieden van het platform heel laag.”

Reden om voor E-Flux te kiezen
“Het feit dat ik heel snel en direct contact had met de mensen die erover gaan in plaats van een klantenservice aan de telefoon kreeg die van geen ‘toeten en blazen’ weet was heel prettig. Ik wilde graag weten hoe dingen in elkaar zaten en dit hebben zij mij goed kunnen vertellen. Daarnaast de lage abonnementskosten van €75 voor drie jaar. Dat verlaagt het risico.”

Ervaring met de laadpaal tot nu toe
“Vanleeuwenoplaad heeft de laadpaal voor mij geplaatst. Zij zijn nog een keer langs geweest om wat instellingen aan te passen en te optimaliseren. Toen was de connectie met de backoffice verloren. Daarom zijn Paul en Gina hier langs geweest om dit weer te herstellen en nog wat extra uitleg te geven. 

Ik heb een paar keer contact moeten opnemen omdat mijn auto niet wilde beginnen of stoppen met laden. Ook al gebruikte ik mijn laadpas goed. Dat is niet altijd even praktisch, zeker niet als je de deur uit moet en je krijgt je oplaadkabel niet losgekoppeld. Als ik belde werd ik wel altijd binnen 5 minuten geholpen, maar zelfs dat is niet altijd genoeg tijd. Soms moet je gewoon de deur uit, dan is het niet praktisch.”

Verbeterpunten
“Het portaal kan overzichtelijker, door bijvoorbeeld een centraal overzicht te laten zien zodra je bent ingelogd.”

Beoordeling E-Flux
“Wanneer ik contact zocht met E-Flux betreft de storingen was het probleem meestal een setting, zoals laatst dat er een software update nodig was of dat er iets in de instellingen fout stond. Maar het is altijd alleen een kwestie van een belletje plegen waardoor iemand ernaar gaat kijken. In hetzelfde gesprek vragen zij mij of ik het nog eens wil proberen en dan doet hij het weer. Ik zou de geboden service vanuit E-Flux daarom een 9 geven.” 

Tip voor andere EV-drivers
“Ik raad mensen ook zeker aan om goed na te denken bij het kiezen van een laadpaal en de bijbehorende platformaanbieder. Het is vaak dat wanneer je voor een laadpaal kiest je vast zit aan een bepaald platform en daar voor altijd in zee mee moet gaan. Bij jullie is dit niet het geval en dat biedt vrijheid en flexibiliteit.”

Wij bieden ondersteuning van begin tot eind

Bent u van plan over te stappen naar elektrisch rijden en heeft u hier vragen of onzekerheden over? Wij hebben antwoord op al uw vragen en kunnen u helpen met het vinden van de laadoplossing die het beste bij uw wensen past.
Neem contact met ons op via onderstaande mogelijkheden.

Feel Free!