In het reeds verschenen artikel ‘Aanschaf elektrische auto nog interessanter door subsidieregeling werd gesproken over de subsidieregeling dat particulieren krijgen bij aanschaf van een (nieuwe) elektrische auto tot 45.000 euro. Als toevoeging op het artikel wordt hier een overzicht weergegeven over de kosten van de auto’s, plus informatie over de voorwaarden (2020-2025).

Er zijn verschillende scenario’s die je kunt bedenken bij de aanschaf van een nieuwe elektrische auto. Ga je hem direct kopen of ga je hem leasen? Koop je de auto in 2020 of pas in 2025? Al deze keuzes hebben invloed op de aanschafprijs.

EV direct kopen met subsidie

Als je de elektrische auto in één keer afrekent door middel van koop, dan ontvang je direct de overheidssubsidie en moet de auto minimaal drie jaar in bezit zijn. Indien je binnen deze drie jaar een nieuwe auto koopt, betaal je een deel van de subsidie terug, tenzij dat weer een elektrische auto is want dan loopt de subsidie automatisch door.

EV leasen met subsidie

Bij leasen gelden er anderen voorwaarden dan bij koop. Indien je voor een leasecontract kiest, dan betaalt de overheid in een periode van 48 maanden een bedrag van 83 euro per maand totdat het totaal van 4.000 euro is bereikt. Daarnaast dient u de auto vier jaar in bezit te hebben. Stopt het leasecontract binnen de vier jaar dan stopt ook de subsidie, dit bedrag dient maandelijks in termijnen te worden uitbetaald.

Subsidie daalt per jaar

Jaartal 2020 – 2021 2022 2023 2024 2025
Nieuw €4.000 €3.700 €3.350 €2.950 €2.250
Gebruikt €2.000 €2.000 €2.000 €2.000 €2.000

Enkele voorbeelden per auto:

Minder dan 20.000 euro

Renault Twingo ZE 22 kWh – verkoopprijs 22.000 euro, met subsidie 18.000 euro

Volkswagen e-Up 36,8 kWh – verkoopprijs 23.475 euro, met subsidie 19.475 euro

Minder dan 30.000 euro

Volkswagen ID.3 basisversie – normaal 30.000 euro, met subsidie 26.000 euro

MG ZS EV 44,5 kWh – normaal 30.985 euro, met subsidie 26.985 euro

Opel Corsa-e 50 kWh – normaal 30.999 euro, met subsidie 26.999 euro

Minder dan 40.000 euro

Hyundai Kona Electric 64 kWh – normaal 41.595 euro, met subsidie 37.595 euro

BMW I3 120 Ah 42,4 kWh – normaal 42.411 euro, met subsidie 38.411 euro

Tesla Model 3 Standard Range – richtprijs 43.500 euro, met subsidie 39.500 euro

Laadoplossing voor jouw elektrische auto

Een elektrische auto dien je op te laden. Heb je thuis een mogelijkheid? Dan is het zeker raadzaam om een laadpaal aan te schaffen. Thuis betaal je namelijk een lagere prijs voor stroom dan bij publieke laadpalen. Heb je geen oprit? Dan kan je een publieke laadpas aanvragen bij ons. Zo kan je overal en voordelig je auto opladen.

E-Flux biedt een backoffice voor laadpalen. Met E-Flux ben je altijd verzekerd van 24/7 support. Zo kunnen wij op elk moment van de dag een vastzittende kabel vanaf afstand loslaten. Daarnaast biedt onze backoffice inzicht in laadsessies en automatische verrekening met werkgever of gasten. Het abonnement is al verkrijgbaar vanaf €3 per maand. Informeer naar de mogelijkheden:

Telefoonnummer: +31 20 763 06 20

Whatsapp: +31 6 51 22 49 16

Stuur een e-mail

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je aan via de onderstaande knop.

Op welk E-Flux Portal wil je inloggen?
Charge Point Portal

In dit portal kan je als eigenaar van een laadpaal tarieven instellen voor gastgebruik, bepalen wie er op de whitelist komen te staan en laadsessies inclusief creditfacturen inzien.

Charge Card Portal

Bekijk in dit portal waar je kan laden met de E-Flux pas en heb inzicht in alle laadsessies en facturen.

Technical Portal

In dit portal kan je als installateur al je geplaatste laadpalen terugvinden. Bekijk alle technische gegevens en plan eenvoudig onderhoud in.

Feel Free!
×

Goedendag!

Heb je een vraag? Stuur een bericht via whatsapp of stuur een email naar info@e-flux.nl

× Hoe kunnen wij je helpen?