In 2018 is door het Europees Parlement besloten om elektrisch rijden nog meer te stimuleren. Dit deden zij met de goedkeuring van het ‘Schone energie voor alle Europeanen’ pakket. Door deze maatregel moeten vanaf begin 2020 alle bedrijven verplicht 1 laadpaal installeren per 10 parkeerplaatsen. Daarnaast moet voor iedere vijf extra parkeerplekken de mogelijkheid voor bekabeling aanwezig zijn.

Hoe bereid een bedrijf zich hier op voor?

Bedrijven moeten tegenwoordig werknemers een mogelijkheid geven om de elektrische auto op te laden door middel van laadpalen. Met de huidige ontwikkelingen én het streven naar emissieloos rijden staan we aan het begin van een flinke groei in het aantal elektrische auto’s en laadpalen.
Een goede voorbereiding en oriëntatie op het gebied van hardware en backoffice is daarom erg belangrijk voor bedrijven.

Stappenplan voor bedrijven:

  1. Inventariseer hoeveel laadpalen er nodig zijn bij jouw bedrijfslocatie.
  2. Neem contact op met E-Flux, of een van onze partners. Na informatie over de verschillende opties en kosten kan je een keuze maken voor de hardware oplossing.
  3. Beperkte aansluiting? Met load balancing i.c.m. laadplein kan al efficient geladen worden waardoor de aansluiting niet direct verhoogd hoeft te worden.
  4. Kies een abonnement bij E-Flux. Wij maken de account aan zodat je altijd inzicht hebt in de laadsessies en een tarief kan instellen.
  5. Elke maand keren we de vergoeding voor gastverbruik uit op jouw rekening. Ook laadpassen nodig? Geen probleem, dat kunnen wij ook verzorgen.

Kies voor een onafhankelijke oplossing

Naast hardware speelt software een belangrijke rol in deze transitie. Software maakt communicatie mogelijk tussen auto en laadpaal. Laadsessies kunnen geregistreerd en verrekend worden, maar ook het loslaten van een kabel wordt mogelijk vanaf afstand. Door een slimme backoffice wordt de laadinfrastructuur efficiënter. E-Flux specialiseert zich in het bieden van een slimme, maar onafhankelijke oplossing voor het beheren van laadpassen en laadpalen.

De backoffice kan gekoppeld worden met alle merken laadpalen die over OCPP beschikken. E-Flux heeft al koppelingen met (snel)laders van: ABB, Alfen, Circontrol, Delta, Ecotap, eNovates, Keba, Zaptec, Eaton en EVBox. Alle laadsessies worden geregistreerd en kunnen verrekend worden. Dit houdt in de laadkosten gefactureerd worden aan de werkgever, en gasten die komen laden. Naast automatische verrekening van laadkosten biedt E-Flux 24/7 helpdesk support en een voordelige laadpas voor laden onderweg.

Krijg jij als bedrijf straks te maken met de nieuwe wetgeving? En zoek je advies op het gebied van laadpalen? Neem contact op. Samen met onze partners kunnen wij een passend advies geven.

Telefoonnummer: +31 20 763 06 20
Whatsapp: +31 6 51 22 49 16
Stuur een e-mail 

Op welk E-Flux Portal wil je inloggen?
Charge Point Portal

In dit portal kan je als eigenaar van een laadpaal tarieven instellen voor gastgebruik, bepalen wie er op de whitelist komen te staan en laadsessies inclusief creditfacturen inzien.

Charge Card Portal

Bekijk in dit portal waar je kan laden met de E-Flux pas en heb inzicht in alle laadsessies en facturen.

Technical Portal

In dit portal kan je als installateur al je geplaatste laadpalen terugvinden. Bekijk alle technische gegevens en plan eenvoudig onderhoud in.

Feel Free!